Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında
karsılaştıkları ve tamir edilmesi ya da ayarlanması gereken sorunları tamir
bakim personeline bildirmek için bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu
formları daha sonra tamir bakımcılar okur ve
sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve
tamir bakim personelinin espri anlayışı olmadığını söylememek
gerekir. Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikâyet bildirimleri ve
tamir bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada,
Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek büyük
havayolu şirketidir.sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve
P = Pilotun arıza bildirimi.
S = Tamir
bakımcının tamir sonrası notu.
P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
S: Sol iç
tekerlek kısmen değiştirildi.
P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
S: Bu uçakta
otomatik iniş sistemi yok.
P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
S: Kokpitte bir
şey sıkıştırıldı.
P: Ön camda ölü
böcek var.
S: Canlı böcek
sipariş edildi.
P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca
dakikada 100 metre
alçalıyor.
S: Böyle bir
problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)
P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren
bir yağ birikintisi var.
S: Yağ
birikintisi temizlendi.
P: DME'nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
S: DME'nin
volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.
P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden
oynamıyor.
S: Kilitler
zaten o ise yarar.
P: IFF
çalışmıyor.
S: IFF, OFF
konumundayken asla çalışmaz.
P: Sanırım
camda çatlak var.
S: Sanırım
haklisin.
P: 3 numaralı
motor kayıp.
S: Biraz
araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.
P: Levyeyi
ileri itince uçak saçmalıyor.
S: Kendine çeki
düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için uçağa ihtar verildi.
P: Radardan
mırıltılar geliyor.
S: Radar
havlaması için yeniden programlandı.
P: Kokpitte fare var.
S: Kedi install
edildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder